Jak minout několik 30m vodopádů

6:00 SMSka. Kurňa zaspal jsem! Aby ne, když jsem trotl a neumim si nařídit budíka. Chňapám po připravených věcech, šup do káry a frrrr za dobrodružstvím!

Gecko squad

Pomalu svítá a devět odvážných lezců se sjíždí na odlehlém parkovišti uprostřed Waitakere Ranges. Jen devět, protože desátá to vzdala, údajně kvůli tsunami z Japonska. Na to my ale nevěříme, navíc se plánujeme pohybovat převážně v „bezpečných“ zónách. Možná už bych měl pomalu vysvětlit, o co tu vlastně půjde: Canyoning. Jak trefně jednoduché 🙂 Pro naší první canyoningovou výpravu byl zvolen Cowan stream, protože Mac už tam byl, takže jsme tak nějak věděli, co nás čeká: Studená voda, mraky slaňování, skákání a vůbec plno zábavy, jak to má být. Slibováno bylo několik 30m vodopádů, všechno bezpečně vynýtováno a připraveno pro slanění. Co víc si přát? 🙂
Navlečeni v neoprény si to štrádujem vodou krutě studenou. Začínám litovat, že jsem vzal jenom ten letní. U prvního vodopádu marně hledáme ty nýty, až nakonec vytvoříme kotvu z Phila, protože je z nás na hlavu nejpadlejší a nevadí mu to slézt bez jištění. Následuje klasická canyoningová zábava, kterou netřeba detailně popisovat, protože jsem si dal tu práci a sestříhal video! Myslím, že perfektně vystihuje atmosféru.
Celou výpravu, zmrzlou jak holubí trus, drží nad vodou vidina těch největších vodopádů. Už tam skoro jsme, vodopády se blíží, ujišťuje nás průvodce Mac. Plácáme si to dál říčkou a najednou… ty brďo jsme na konci. Co? Jak? Kde jsou ty vodopády? Překvapení nás všech je prd v porovnání s překvapením našeho průvodce. Po prostudování mapy jsme došli k závěru, že jsme šli úplně jinou řeku! No myslim, že tohle bude mít chudák na talíři ještě hodně dlouho 🙂 I když výprava to byla naprosto super, všichni si to perfektně užili, nepopsatelná atmosféra. Všechno dobře dopadlo, skoro nikdo se nezranil a ani nedošlo k praktickému využití čínského šmejdu Leatherman po vzoru Arona Ralstona, který nechyběl v povinné výbavě. S odstupem času si jen tak říkám, že mohlo být výrazně hůř, když jsme šli úplně jinou řeku. Například jsme mohli narazit na úsek, který by nešel slanit a cesty zpět by nebylo… na to člověk holt nesmí tak myslet, no. Dobrodružství se vším všudy. 🙂
Nezapomeňte mrknout na to videjko, zabralo mi to 12 hodin života 🙂

Video zobrazíte zde

 

Drsňák s bouchačkou

A teď neděle. Tak a teď už jsem tady zkusil fakt úplně všechno… no… tak prej ne. 🙂 Bylo mi nabídnuto si zastřílet, jako že z fakt opravdovejch hračiček. Abych to zkrátil, prostě jsem si na střelnici moh zastřílet téměř z čehokoliv – začal jsem na několika loveckých puškách a došel jsem k závěru, že z toho může střílet kdejakej trotl, protože když se mrknete na můj terč, musíte uznat, že na první střílení v životě to není špatný skóre. Dodávám že se jedná o terč na 100m. Optika a přesnost těchle zbraní je neskutečná. Velká zábava bylo střílení z brokovnice na letící terč (takový ty asfaltový kotouče). To byla fakt sranda. Nakonec jsem si zkusil pistoli ráže .45, což je takový ruční dělo. Mířit se s tím nedá, po výstřelu máte ruce pomalu nad hlavou a všichni v okolí ohluchnou i přes sluchátka. Samozřejmě jsem netrefil ani terč (25m). Je to fakt síla.
I přesto že mi to s bouchačkou neskutečně sluší 😉 pořád ještě nechápu co maj lidi na tom nosit tenhle krám u sebe. Asi fakt jenom nějaká kompenzace… 🙂

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Kydy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 odpovědi na “Jak minout několik 30m vodopádů

Napsat komentář